Spolu mimo školu 1.C GPdC Tábor

4.9.2013 - 6.9.2013

Spolu mimo školu je dvou a půl denní pobytová akce připravená ve spolupráci OS Mimoni a pedagogů GPdC Tábor. Cílem pobytu bylo umožnit žákům lépe se adaptovat na prostředí nové školy, seznámit se s novými spolužáky, třídním učitelem a vyučujícími ve třídě.

Adaptačního kurzu třídy 1.C se zúčastnilo 30 žáků třídy a jejich třídní učitelka. Pestrý program tohoto adaptačního kurzu byl motivovaný tématikou filmu SEDM. Počasí bylo velmi příznivé, účastníci si v Hlavatcích užili 3 slunečné letní dny. Na společenský večer se za studenty přijely podívat 4 další pedagožky, které ve třídě budou vyučovat. Na hodnocení třídní učitelky i žáků se můžete podívat pod fotografiemi.


Hodnocení účastníků

Jako třídní učitelka třídy 1. C, jsem byla lektory požádána zhodnotit adaptační kurz, který pro moji třídu připravili. Protože jsem měla možnost absolvovat v předchozích letech adaptační kurz jako lektorka, vím, že připravit program tak, aby vše klapalo, není snadné. Chtěla bych proto ocenit nejen bezchybnou organizaci celého kurzu, ale především obsahovou náplň, kterou na dva a půl dne pro třídu připravili. V příjemném prostředí s komfortním ubytováním pro nás byly přichystány aktivity, které nám pomohly nenásilnou formou se navzájem poznat. Měla jsem možnost dozvědět se něco nejen o zájmech a snech jednotlivých studentů, ale také vidět, s jakým zápalem jdou do sportovních soubojů, nebo spolu diskutují. Náplň byla sestavena tak, že se střídaly aktivity klidné, nutící studenty k zamyšlení, s aktivitami fyzicky náročnými nebo aktivitami vyžadujícími spolupráci. Neustálým obměňováním týmů předcházeli lektoři vytváření stále stejných skupin a zároveň umožnili i méně průbojným žákům, seznámit se se všemi spolužáky. Také prostředí, ve kterém se jednotlivé činnosti odehrávaly, bylo rozmanité. Z mého pohledu se toto seznamovací setkání rozhodně nedá považovat za nudné a jednotvárné. Umožnilo mi během pár dnů poznat studenty daleko lépe, než by se mi to podařilo v průběhu školního roku. Jsem přesvědčena, že toto setkání nejen nastartovalo vzájemnou spolupráci mezi mnou a studenty, ale zároveň nás posunulo o notný kus dopředu. A protože byl celý kurz spojený s číslem sedm, chtěla bych všem lektorům poděkovat za sedm hlavních věcí, které považuji na takovéto akci za důležité, ačkoliv to není pravidlem, ale na tomto kurzu byly samozřejmostí.

Lea Doudová – třídní učitelka 1. C

Studenti se tentokrát nebyli ochotni pod své názory podepsat :-). Pevně věříme, že si i přes to za svými názory stojí:-).

Co Ti osobně kurz nového přinesl a čím si překvapil/a sám sebe?

Poznala jsem nové věci, lidi či zábavu. Myslím, že jsem sama zorganizovala pár lidí při nějaké hře a proto to lépe šlapalo, tím jsem se překvapila.

(Anonym 1)

Více jsem se seznámil se spolužáky, které jsem moc neznal a vytvořili jsme celkem dobrou partu. Překvapil jsem se tím, že jsem si zapamatoval skoro všechna jména.

(Anonym 2)

Přinesl mi nové informace ohledně mých nových spolužáků a seznámení s nimi. Překvapil jsem sám sebe tím, že mi už nedělá takový problém se seznámit.

(Anonym 3)

Tvůj nejsilnější zážitek z adaptačního kurzu? Asi ta hra s lidskou pyramidou, fakt jsem netušila, že parta lidí, kteří nikdy lidskou pyramidu nikdy nedělali, ji mohou udělat.

(Anonym 4)

Když jsme se měli ve skupinkách bavit o nevěře, problémech s romy, atd….

(Anonym 5)

Určitě týmové hry, skupinová debata o různých tématech a karaoke.

(Anonym 6)

Co Ti adaptační kurz prozradil o Tvé nové třídě?

Myslím, že budeme dobrý kolektiv. Poznala jsem alespoň trochu jací jsou a jak s nimi budu vycházet.

(Anonym 7)

Zjistil jsem, že máme spoustu společných zájmů, že jsme celkem sportovně a hudebně založená třída.

(Anonym 8)

Prozradil mi, že určitě nebudeme mít velké problémy s vycházením mezi sebou.

(Anonym 9)

Co Ti na adaptačním kurzu nesedlo, nezajímalo, nebavilo a příště by si to rozhodně vypustil?

Brzské vstávání, vybrat si pokoj sám, jak a s kým chci spát a být na pokoji.

(Anonym 10)

Brzské vstávání, některé jídlo, moc mi nesedlo karaoke, asi bych to více ocenila ve čtvrťáku.

(Anonym 11)

Nesedla mi, nezajímala, nebavila hra na blbečky, kterou bych rozhodně vypustila.

(Anonym 12)