Spolu mimo školu je dvou a půl denní pobytová akce připravená ve spolupráci OS Mimoni a pedagogů GPdC Tábor. Cílem pobytu bylo umožnit žákům lépe se adaptovat na prostředí nové školy, seznámit se s novými spolužáky, třídním učitelem a vyučujícími ve třídě.
Čtvrtého kurzu se zúčastnilo 24 žáků třídy 1.A a jejich třídní učitelka. Žáci 1. ročníku dvojjazyčného česko-francouzského gymnázia byli při programových aktivitách stále v kontaktu s francouzštinou, zejména pak s francouzským lektorem, který byl jedním ze členů lektorského týmu. Společenský večer podpořila čtveřice dalších pedagogů vyučujících ve třídě. Vybraná hodnocení kurzu a pořízené fotografie si můžete přečíst a prohlédnout níže.
Zvolená forma: čtyřlístek
Na závěr adaptačního pobytového kurzu Spolu mimo školu byli žáci 1. A Gymnázia Pierra de Coubertina v Táboře požádáni, aby své dojmy z kurzu shrnuli do tzv. čtyřlístku. Čtyřlístek spočívá v tom, že obsah pobytu shrnou do jednoho zastřešujícího výrazu (podstatného jména), dvou výrazů, které pobyt charakterizují (většinou přídavná jména), tří činností a jedné věty o pěti slovech.
Ukázku několika čtyřlístků si můžete přečíst zde:
Super
Velmi dobré
Hraní, běhání, spřátelení se
Bylo to tu strašně hezký
Martina
Super
Krásné, seznamovací
Sport, karaoke, odpočinek
Ty tři dny bych vrátila.
Oli
Zábava
Rychlé, krátké
Běhání, kamarádství
Myslím, že to mělo smysl.
Honza K.
Fajn
Nabité, zábavné
Běhání, hraní, povídání
Byl to zábavou nabitý program.
Iva
Super
Zábavné, krátké
Běhání, sportování, spaní
Bylo to tu fakt super.
Jéža
Bomba
Úžasný, zábavný
Hraní, zpívání, dovádění
Bylo to tu fakt dobrý.
Týna
Paráda
Úžasný, krátký
Zpívání, běhání, hraní
Bylo to tu prostě suprový.
Saša
Hodnocení třídní učitelky
Ve třídě, která prošla adaptačním kurzem, se učí jinak – lépe a radostněji. Škola dostává lidský rozměr, nejde tolik o plnění studijních úkolů a přípravu na život, ale život sám. Tolik poznatek z práce se třídami, které prošly adaptačním kurzem loni.
Jsem velice ráda, že i má třída byla vystavena této zkušenosti a já s ní. Díky tomu se nám, myslím, podařilo nastavit pozitivní pracovně a kreativně naladěnou atmosféru ve třídě a odhalit v zárodku některé problematické vzorce chování, které by studentům i mně mohly potenciálně komplikovat život.
Mgr. Kateřina Kubešová